0

Zöldségekkel és gyümölcsökkel a pszoriázis ellen

Egészségünk megőrzése érdekében naponta fogyasztanunk kell zöldségeket és gyümölcsöket. Bár többféle étrendkiegészítő létezik, amelyekről azt állítják, hogy helyettesítik a napi zöldség- és gyümölcsfogyasztást, valójában ezek csak próbálkozások. A szervezet számára fontosak a növényekben – eredeti formában található – vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, flavonoidok, antioxidánsok, valamint a méregtelenítésben is részt vevő növényi rostok. Akár megelőzésképpen, akár a betegség megjelenése után sokat tehetünk egészséges életmóddal és táplálkozással a pszoriázis ellen.

Fogyasszunk citromot, narancsot, grapefruitot, kivit és káposztát immunrendszerünk erősítésére, ugyanakkor ne maradjanak ki étrendünkből a sárgarépa, paradicsom, spenót, brokkoli, zöldpaprika és a zöldhagyma sem. A sárgarépában található béta karotin segíti a bőr regenerálódását, így kiváló pszoriázis ellen.

Pszoriázis ellen

Pszoriázis ellen

Az antioxidánsok is segítségünkre vannak a pszoriázis ellen folyatott harcban. Megvédik a szervezetet a szabadgyökök sejtpusztító hatásától, lassítják az öregedési folyamatokat, és segítik az immunrendszer munkáját. Jól működő immunrendszer esetén nem kapunk el könnyen újabb fertőzéseket, így több esélyünk van arra, hogy hosszabb ideig tünetmentes legyen a pikkelysömör.

Az évszaktól és a lehetőségeinktől függően fogyasszunk minél több fekete áfonyát, földi szedret, epret, málnát, gránátalmát, mazsolát, aszalt szilvát, ugyanakkor iktassuk étrendünkbe a kelbimbót, brokkolit, céklát, spenótot, kelkáposztát és a fokhagymát is pszoriázis ellen. A legtöbb zöldség és gyümölcs tartalmaz antioxidánst, ám a fentebb említettek a legkiválóbb antioxidáns források.

  
Iktatva: Pszoriázis ellen Címkék: , ,

További olvasnivaló

Írj most.

Küldés
Pikkelysömör 2012